
Školství
Školství obecně
Investice do vzdělání považujeme za nejdůležitější investici.
- Nový soutěžní pořad: " Kdo týrá celou rodinu?" A vítězem se stává: CERMAT
- Upravme, a třeba i zrušme CERMAT
- Mít stejnou šanci, neznamená být stejně hloupý.
- Kým se necháte vyšetřit? Kdo tvrdě studoval a na sobě pracoval, anebo někým, koho vychovala Wikipedie a inkluze?
- Výsledek našeho školství: politik, který neumí dělit a násobit. Jinak by trojčlenkou zjistili potřebný počet škol.
Investice do vzdělání považujeme za nejdůležitější investici.
Negativně vnímáme situaci ve školství, kde je zřejmá nekoncepčnost, nekompetentnost a lhostejnost.
- Jsme pro nové flexibilní a humanistické metody výchovy a vzdělávaní, aby naše děti
nezaostávaly za žáky a studenty ve vyspělých zemích.
- Jde o zvýšení kvality učitelů, jejich motivaci a společenské uznání
Je nutno zvýšit pružnost vzdělávacího systému a proces učení zefektivnit – naučit
žáky a studenty, jak se mají učit, vyhledávat a zpracovávat informace.
- V učňovském školství je třeba za pomoci státu delegovat odborné vzdělávaní na
zaměstnavatele a vytvářet pro ně ekonomické stimuly.
Chceme přehodnotit inkluzi, a to na všech úrovních.
Chceme zabránit rovnostářství, kde je rozvoj schopných žáků a studentů uměle bržděn.
Považujeme za nutné přehodnotit existenci instituce CERMAT, která fakticky popírá základní funkce základních škol a omezuje vlastní politiku středních škol.
Negativní vliv této instituce na schopné a kreativní studenty je nezpochybnitelný.
Praktiky CERMATU rovněž znevýhodňují žáky sociálně slabších rodin.
Vysoké školy, věda a výzkum mají být motorem společnosti a ekonomiky
Pro financování vysokých škol a výzkumu i soukromých zdrojů je třeba vytvořit systém různých stimulů, kde jejich účelnost bude měřitelná a nebude zdrojem přivýdělku úzké skupiny elitářské skupiny akademiků.