Školství

Školství obecně

Investice do vzdělání považujeme za nejdůležitější investici.

  • Nový soutěžní pořad: " Kdo týrá celou rodinu?" A vítězem se stává: CERMAT
  • Upravme, a třeba i zrušme  CERMAT
  • Mít stejnou šanci, neznamená být stejně hloupý.
  • Kým se necháte vyšetřit? Kdo tvrdě studoval a na sobě pracoval, anebo někým, koho vychovala Wikipedie a inkluze?
  • Výsledek našeho školství: politik, který neumí dělit a násobit. Jinak by trojčlenkou zjistili potřebný počet škol.


Investice do vzdělání považujeme za nejdůležitější investici.

Negativně vnímáme situaci ve školství, kde je zřejmá nekoncepčnost, nekompetentnost a lhostejnost.

  • Jsme pro nové flexibilní a humanistické metody výchovy a vzdělávaní, aby naše děti 

    nezaostávaly za žáky a studenty ve vyspělých zemích. 

  • Jde o zvýšení kvality učitelů, jejich motivaci a společenské uznání
  • Je nutno zvýšit pružnost vzdělávacího systému a proces učení zefektivnit – naučit

  • žáky a studenty, jak se mají učit, vyhledávat a zpracovávat informace.

  • V učňovském školství je třeba za pomoci státu delegovat odborné vzdělávaní na 

    zaměstnavatele a vytvářet pro ně ekonomické stimuly.

  • Chceme přehodnotit inkluzi, a to na všech úrovních.

  • Chceme zabránit rovnostářství, kde je rozvoj schopných žáků a studentů uměle bržděn.

Považujeme za nutné přehodnotit existenci instituce CERMAT, která fakticky popírá základní funkce základních škol a omezuje vlastní politiku středních škol. 

Negativní vliv této instituce na schopné a kreativní studenty je nezpochybnitelný. 

Praktiky CERMATU rovněž znevýhodňují žáky sociálně slabších rodin.

Vysoké školy, věda a výzkum mají být motorem společnosti a ekonomiky 

Pro financování vysokých škol a výzkumu i soukromých zdrojů je třeba vytvořit systém různých stimulů, kde jejich účelnost bude měřitelná a nebude zdrojem přivýdělku úzké skupiny elitářské skupiny akademiků.